Uw financiën moeten naadloos aansluiten op uw persoonlijke situatie en doelen

Zorg en aandacht voor uw vermogen

Uw financiën moeten naadloos aansluiten op uw persoonlijke situatie en doelen. Maar uw leven staat niet stil. Het beheer van uw vermogen is dan ook een continu proces. Het is prettig als er iemand met u meekijkt en meedenkt. Voor Marjan Vermaire en Martin Janse van ABN AMRO MeesPierson is dit hun dagelijks werk. Het sleutelwoord is vertrouwen.
ABN AMRO MeesPierson Zeeland

De medewerkers van het private banking kantoor in Goes herken je aan hun oprechte betrokkenheid. Marjan Vermaire, private banker Ondernemers en Martin Janse, Commercieel Directeur in de Zeeuwse regio, werken al respectievelijk 35 en 22 jaar bij de bank. Marjan zit in diverse zakelijke netwerken en kent naar eigen zeggen elke straatsteen in de gemeente Goes. Martin heeft in zijn carrière het genoegen gehad in alle delen van de provincie te werken, van Zeeuws-Vlaanderen tot Schouwen. Waardevolle ervaringen die in hun dagelijks werk goed van pas komen.

Wortels in de Zeeuwse samenleving

“Vanuit ons kantoor in Goes staan we midden in de Zeeuwse samenleving en economie”, begint Marjan Vermaire. “Zo weten we wat er speelt, voelen we onze klanten heel goed aan en kunnen we alert reageren als de situatie hierom vraagt.” Ook bij Martin Janse staat de antenne altijd aan. “Omdat we vrijwel alle financiële expertise in huis hebben, hebben we op alle vermogensvragen snel een antwoord. Als dit nodig is, brengen we onze klanten in contact met een accountant, fiscalist of notaris.” De dienstverlening van de private bank is zeer compleet; van financiële planning tot estate planning, van kredietverlening tot beleggen.

 

“Vanuit ons kantoor in Goes staan we midden in de Zeeuwse samenleving en economie”

Van links naar rechts: Herma Pauw, Martin Janse, Rinus Marinissen, Marjan Vermaire en Joost van der Werff.
Eerst uitgebreid kennismaken

Private Banking start met een uitgebreide kennismaking. “Om van betekenis te zijn voor onze klanten, moeten we ze eerst goed leren kennen”, geeft Marjan aan. “In onze dienstverlening onderscheiden we diverse generaties. Waar je staat in je leven, bepaalt voor een belangrijk deel je wensen en behoeften. Ondernemers zijn voor ons een aparte groep, omdat hun privévermogen in relatie staat met het vermogen in de onderneming. Maar uiteindelijk gaat het om de individuele wensen en behoeften van onze klanten. Iedere klant heeft persoonlijke drijfveren en doelen en eigen ideeën over de toekomst. Ook is de gezinssituatie voor elke klant anders.”

Uw persoonlijke koers bepalen

“Daarom verdienen al onze klanten persoonlijke zorg en aandacht”, gaat Martin verder. “Iedere klant heeft bij ons een vast aanspreekpunt, de Private Banker. Samen met de klant brengen we eerst de huidige situatie in kaart en definiëren we de eindbestemming. Dat is nodig om de juiste koers uit te stippelen, we noemen dit vermogensplanning.” Marjan vult aan: “Als je met elkaar de ideale route hebt bepaald, is er overzicht en kun je bij veranderingen snel schakelen.” Bij specifieke vermogensvragen roept Marjan de expertise in van Rinus Marinissen (Specialist Vermogensplanning bij Abn Amro MeesPierson), naast Rinus zijn er nog andere specialisten die we kunnen  inschakelen zoals een kredietspecialist of beleggingsadviseur.

Steeds zelf de regie houden

Martin benadrukt dat klanten altijd zelf de regie houden. “Het is voor veel klanten lastig om hun wensen en doelen voor nu en later te overzien. Wij helpen ze om inzicht en overzicht te krijgen. Vaak rekenen we meerdere scenario’s door, zodat zij tot een weloverwogen beslissing kunnen komen.” Voor een persoonlijke dienstverlening is het belangrijk de lokale gewoonten en gebruiken te kennen. “We zitten bovenop het regionale nieuws en onze Private Bankers zijn goed vertegenwoordigd in diverse netwerken”, vertelt Martin.

Iedere klant heeft persoonlijke drijfveren en doelen en eigen ideeën over de toekomst.

Het belang van een duurzame relatie

Vertrouwen is van essentieel belang. “Je legt als klant niet alleen je persoonlijke leven bloot, maar moet er ook van op aan kunnen dat onze adviezen je echt verder helpen”, licht Marjan toe. “Als we daarin goed slagen, groeit het vertrouwen.” Volgens Martin is vertrouwen de basis voor een langdurige relatie. “Omdat veel vermogensvraagstukken een heel leven beslaan, is een duurzame relatie cruciaal. De toekomstige vermogensoverdracht of bedrijfsopvolging zijn gebeurtenissen waar onze klanten tijdig op willen anticiperen. Dat staat of valt met de juiste zorg en aandacht voor hun vermogen.”

Kennismaken met private banking

Graag vertellen we u in de volgende VIVACE meer over de vermogensplanning die aan de basis staat van onze dienstverlening. Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen of heeft u een specifieke vermogensvraag die u ons wilt voorleggen? Maak dan een afspraak voor een eerste kennismaking met een van onze Private Bankers.

Fotografie | Limit Fotografie