– advertorial –
Grand Hotel Ter Duin is gelegen op een van de mooiste locaties van Zeeland, tegenover boswachterij Westerschouwen en de Zeepeduinen. Dit luxe viersterrenhotel met zijn imposante uiterlijk heeft alle ingrediënten voor een fijn verblijf aan de Zeeuwse kust. Na een moeilijke start gaat het nu helemaal de goede kant op met het hotel in Burgh-Haamstede.
Na een valse start gaat Grand Hotel Ter Duin sinds december 2014 verder onder de hotels by Sheetz vlag en staat er een nieuwe eigenaar aan het roer. Hotelmanager Jelle Landman constateert dat er nu een stijgende lijn in zit. “Het hotel is onderdeel van het Hotels by Sheetz concept. We hebben onder die noemer ook hotels in Boekelo en Antwerpen en momenteel zijn we bezig met een nieuwe locatie in Kusadasi in Turkije. Het is niet de bedoeling een keten te worden, wij vinden het heel belangrijk dat ieder hotel authentiek is en een eigen karakter heeft.”
Verandering
“We hebben het afgelopen jaar heel veel veranderingen doorgevoerd in Grand Hotel Ter Duin. Met name de inrichting van de lobby is op de schop gegaan. Daar is nieuw meubilair geplaatst en binnenkort realiseren we er een lobbybar waar ook de receptie naast geplaatst wordt. Nu is die te veel verstopt en moeten gasten zoeken. Straks word je echt ontvangen en loop je meteen op de receptie af bij binnenkomst. Het grandcafé wordt een bar en grillrestaurant, op die manier hebben we altijd iets dat laagdrempelig is. Het is algemeen bekend dat je als niet-hotelgast niet zo makkelijk in het restaurant van een hotel gaat eten. Op deze manier hopen we dat wel te bereiken.” Ook buiten gebeurt er het nodige. Op het zonnedek en het terras staat nieuw meubilair en op de parkeerplaats komt een fietsenstalling. Alle veranderingen blijven volgens Jelle niet onopgemerkt.
“Mensen worden steeds nieuwsgieriger. Niet alleen gasten komen sneller terug, ook de lokale bevolking komt vaker een koffie of een borrel doen. Het vertrouwen begint weer terug te komen.”
Zakelijke markt
Grand Hotel Ter Duin richt zich zowel op de zakelijke als de toeristische markt. “Dat moet wel, want alleen van het toerisme kun je niet bestaan. Dat is een aantal maanden in het jaar heel druk, voor de rest moet je dan inzetten op de zakelijke gasten. Veel mensen denken dat we daarvoor te veel in een uithoek zitten, maar het tegendeel is waar. We liggen precies tussen Antwerpen, Gent en Rotterdam in. Onze ligging is juist ideaal voor zakelijke contacten in dat gebied. Voor het hotel werkt de combinatie van zakelijk en toeristisch heel goed. Beide doelgroepen hebben hun eigen interesses en eigen piekmomenten, dat zit elkaar niet in de weg, maar vult juist goed aan.”
Goede reviews
“Er zijn nog heel veel plannen, we willen steeds iets nieuws brengen. De wellness met zwembad en fitnesszaal zijn nu bijvoorbeeld ook toegankelijk voor mensen die niet in het hotel verblijven. We hebben iemand beschikbaar die massages en diverse beautybehandelingen kan verzorgen.
Zo willen we telkens bezig blijven. Ik stop er heel veel energie in, maar het mooie is dat ik er ook heel veel voor terug krijg. We krijgen leuke reacties van gasten en veel goede reviews, daar word ik heel enthousiast van. We hebben een app ontwikkeld waarmee we de tevredenheid van de gasten kunnen monitoren. Is er een klacht of opmerking? Dan staan we binnen een paar minuten voor je hotelkamer om het op te lossen of om extra service te kunnen bieden. Mijn doel is toch vooral om te zorgen dat gasten een leuk verblijf hebben.”
Grand Hotel Ter Duin
Hogeweg 55
4328 PB Burgh-Haamstede
Tel: +31(0) 111-655200
info@grandhotelterduin.nl