Ben jij al in de ban van NoLo?

We zitten middenin ‘Dry January’ of zoals de Nederlandse variant wordt genoemd ‘IkPas’. Inmiddels doen er al ruim 30.000 mensen mee.

Niet zo gek ook. Trendwatchers, horeca, retail en drankenfabrikanten zijn het met elkaar eens: NoLo wordt dé trend van 2021. De vraag naar alcoholvrije (No) en alcoholarme (Lo) dranken nam tijdens corona snel toe en blijft ook de komende maanden stijgen. Geen wonder, want het aanbod van NoLo alcohol wordt iedere dag aantrekkelijker. Met de Italiaanse grondlegger en ‘godfather’ van de alcoholvrije borrel Crodino aan kop wordt deze nu op de voet gevolgd door nieuwe spannende spelers zoals Fluère.

Weggeefactie!

In het kader van Dry January/IkPas en goede voornemens 😉 geven wij een fles Fluère weg!

Wat moet je doen om kans te maken?

  1. like onze Instagrampagina
  2. deel de actie in je stories
  3. laat ons weten waarom je dit alcoholvrije drankje graag in huis haalt
Meedoen kan t/m 28 januari!

Fluère specialiseert zich in alcoholvrije versies van spirits, die vooral bedoeld zijn als basis van heerlijke Gin-tonics.

Gezonde levensstijl met smaak

De groeiende interesse in No (alcoholvrije) en Lo (alcoholarm) dranken is al geruime tijd merkbaar, maar de verwachting is dat de trend in 2021 volledig volwassen wordt en uitvloeit in een ‘nieuw normaal’. Het luxe alcoholvrije borrelen is komend jaar niet meer weg te denken. Dit gaan we zien in de horeca, maar ook zeker in de borrelgewoontes thuis.

Maaike de Reuver, horeca trendwatcher en hoofdredacteur van Food Inspiration:

Al geruime tijd zijn alcoholarme en alcoholvrije dranken in opkomst. Zelfs tijdens de coronatijd steeg de vraag met 10 procent. COVID-19 en de schrikbarende berichtgeving rond het effect van welvaartsziekten als obesitas op de vatbaarheid voor het virus zorgen voor een hogere bewustwording van het belang van een gezonde levensstijl. Opvallend binnen de groeiende vraag is de stijging van vooral alcoholvrije aperitieven, -spirits en mocktails naast het bekende alcoholvrije biertje. Ik zie deze categorie sterk verder groeien naar een langlopende trend.’

Borrelen als beleving: Luxe in NoLo dranken

Ook aanbieders van alcoholische en NoLo dranken zien de markt veranderen. Nieuwkomers als Fluère, een merk dat zich specialiseert in alcoholvrije spirits voor Lo- en No-alcohol Gin-tonics ziet snelgroeiende verkoopcijfers.

Alice Malka, Brand Manager bij drankendistributeur A Brand New Day Drinks:

De afgelopen jaren is beleving een belangrijk onderdeel van de Nederlandse borrelcultuur geworden. Bier, wijn en een blokje kaas maken plaats voor mooie glazen gevuld met gin-tonic en Aperol spritz geserveerd met spannende borrelhapjes. Dit luxe gevoel zoeken we nu ook in NoLo dranken. We zien een alsmaar stijgende lijn in deze categorie, waarbij de consument aangeeft echte en complexe smaken te willen. Een goede NoLo drank is nauwelijks te onderscheiden van een alcoholhoudende spirit of heeft een zeer uitgesproken recept.

Door onze collectieve hang naar luxe beleving, gezondheid en gezelligheid lijkt 2021 dus echt het jaar van NoLo te worden.